قیمت مانیتور لمسی (تاچ اسکرین) ۱۵ تا ۱۰۰ اینچ

امروزه با ظهور گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های لمسی نام مانیتور لمسی دیگر برای تمامی افراد با هر سن سطح علمی بسیار آشنا می‌باشد. در واقع مانیتور لمسی حاصل ادغام یک نمایشگر LED،LCD،AMOLED، با یک پنل لمسی ساز مانند (تاچ خازنی، مقاومتی و مادون قرمز) می‌باشد. بسته به نوع کاربری، مانیتور لمسی از پنل‌های لمسی متفاوتی استفاده می‌کنند که در مقاله صفحات نمایشگر لمسی از سیر تا پیاز، به‌تمامی ویژگی‌های پنل‌های لمسی به طور کامل پرداخته شده است.

مانیتور لمسی به‌واسطه یک سیستم‌عامل مانند (ویندوز، اندروید، مک و…) امکان ایجاد محیطی تعاملی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

مانیتور لمسی از نظر نمایشگر، پنل لمسی و سیستم‌عامل به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. اما مهم‌ترین دسته‌بندی مانیتورهای لمسی بر اساس شیوه ساخت آن‌ها می‌باشد.

مانیتور لمسی

مانیتورهای لمسی بر اساس شیوه ساخت به ۲ دسته Add in و Built in تقسیم می‌شوند.

روش Built in:در این روش مانیتورها در کارخانه به‌صورت اورجینال لمسی می‌شوند، کیفیت بالاتری، ظاهر زیباتر و نمایشگرهای به‌کاررفته در آن از استقامت بالاتر برای کارهای سنگین برخوردارند. به همین خاطر قیمتی به‌مراتب بالاتری دارند.

روش Add in: این روش به روش اقتصادی معروف است به این صورت که شخص نمایشگر معمولی یا تلویزیون معمولی تهیه می‌کند سپس پنل‌های لمسی که می‌تواند خازنی مادون‌قرمز و…. باشد را روی آن نصب می‌کند و مانیتور و یا تلویزیون لمسی خود را ایجاد می‌کنند.

سایر روش‌های دسته‌بندی مانیتور لمسی که در قیمت آن می‌تواند تأثیر مهمی داشته باشد به ترتیب عبارت است از:

ابعاد مانیتور لمسی:

مانیتورهای لمسی در بازار ایران از سایز ۱۵.۶ تا سایز ۱۱۰ اینچ به‌صورت اورجینال  هم به‌صورت پنل‌های لمسی جداگانه موجود می‌باشد که بازه قیمتی آن در جدول زیر آمده است.

 

ابعاد مانیتور لمسی (برحسب اینچ)بازه قیمت در ایران (بر حسب میلیون تومان)
 ۱۵.۶۵ تا ۱۰
۱۸.۵۶ تا ۱۰
 ۲۱.۵۶ تا ۱۰
 ۲۴۱۰ تا ۱۲
 ۳۲۱۴ تا ۱۸
 ۴۳۱۳ تا ۳۰
 ۴۹۳۵ تا ۴۰
 ۵۵۳۰ تا ۵۶
 ۶۵۳۶ تا ۷۳
 ۷۵۴۰ تا ۹۶
 ۸۵۷۰ تا ۱۵۰
 ۸۶۷۰ تا ۱۵۰
 ۹۸۲۱۰ تا ۳۱۶
 ۱۱۰——-

 

 

تکنولوژی صفحه‌نمایش مانیتور لمسی:

مانیتور لمسی بر اساس فناوری صفحه‌نمایش به ۳ دسته  LCD، LED و IPS تقسیم می‌شوند

LCD: مخفف “liquid-crystal display” به معنی “نمایشگر کریستال مایع” است .در‌ واقع نمایشگرهای قدیمی‌تری هستند که کیفیت قابل قبول و قیمت مقرون به صرفه‌ای هم دارند.

LED: مانیتورهای LED تصاویر جذاب‌تر و باکیفیت‌تری را نسبت به LCDها نمایش می‌دهند، مصرف انرژی‌شان کمتر است و از نظر سلامت چشم هم مناسب‌تر است.

تفاوت مانیتور LED و LCD
تفاوت مانیتور LED و LCD

IPS: نوعی LED هست IPSها صفحاتی مقاوم در برابر لمس هستند و روشنایی و کیفیت بالاتری دارند.

رزولوشن

رزولوشن یا وضوح تصویر یک نسبت عددی هست که بیانگر تعداد پیکسل موجود در صفحه‌نمایش می‌باشد به‌صورت ضرب عدد طول در ارتفاع می‌باشد و معمولاً با عدد ارتفاع نام‌برده می‌شود که عبارت است از:

HD :720P

Full HD :1080P

۲K: 2048P

۴K: 3480P

وضوح تصویر در مانیتور
وضوح تصویر در مانیتور

سیستم‌عامل

مانیتورهای لمسی برای ایجاد یک محیط تعاملی نیازمند یک سیستم‌عامل هستند تا به‌واسطه آن محیط کاربری برای راه‌اندازی و کار با نرم‌افزارها به‌صورت لمسی برای کاربران محیا شود.

سیستم‌ عامل اندروید: این سیستم‌عامل به دلیل رایگان بودن به‌صورت پیش‌فرض بر روی تمام مانیتورهای لمسی ۴۳ اینچ به بالا موجود می‌باشد. شما می‌توانید هر برنامه‌ای با فرمت APK را روی آن نصب کنید و این مسئله یکی از راه‌های شناسایی مانیتور لمسی اورجینال با تلویزیون‌های لمسی می‌باشد زیرا که اندروید نصب شده بر روی تلویزیون امکان نصب اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی را ندارد.

سیستم‌عامل ویندوز: این سیستم‌عامل یک آپشن بزرگ برای مانیتور لمسی محسوب می‌شود. برای انجام تمامی کارهای حرفه‌ای نیازمند به سیستم‌عامل قوی شناخته شده‌ای می‌باشد. برای اجرای ویندوز در مانیتورهای لمسی نیازمند به یک کانفیگ کامپیوتری می‌باشد. این کانفیگ می‌تواند با اتصال به کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما ایجاد شود. یا به‌صورت کامپیوترهایی مخصوص در داخل مانیتورها جاسازی شده

کاربردهای مانیتور لمسی:

از جمله کاربردهای نمایشگرهای لمسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کاربردهای آموزشی
    • اتاق جلسات و کنفرانس
    • کاربردهای پزشکی و علوم آزمایشگاهی
    • ابزاری مناسب برای طراحان و معماران و مهندسان پروژه و پیمان کاران برای مشاهده نقشه‌ها در ابعاد بزرگ
    • کیوسک‌های اطلاع‌ رسانی
    • میزهای هوشمند

مانیتور لمسی در اتاق کنفرانس

احتمالا مایل به بررسی این موارد نیز هستید:

مشخصات، قیمت و خرید “قیمت مانیتور لمسی (تاچ اسکرین) ۱۵ تا ۱۰۰ اینچ”

  1. بهروز صداقت گفت:

    سلام
    شما تاچ مانیتور صنعتی (ضد آب و …) هم دارید؟

    1. جواد فیض اله زاده گفت:

      سلام. بله به سفارش مشتری می توانیم واردات کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *