پنل هوشمند (نمایشگر لمسی) چیست و چه تفاوتی با برد هوشمند دارد؟

نمایشگر صفحه لمسی یا پنل هوشمند (IFPD) چیست؟

نمایشگرهای لمسی (پنل هوشمند) در واقع نوع بزرگ شده صفحه‌نمایش و مانیتور‌های لمسی است که برای اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های اجتماعات بسیار مناسب است. پنل هوشمند به دلیل داشتن تکنولوژی به‌روز، کیفیت نمایش بهتر (۴K)،سیستم‌عامل و امکانات نرم‌افزاری به جایگزینی مناسب برای ویدئو پروژکتورهای قدیمی تبدیل شده است.

پنل هوشمند سی تاچ
پنل هوشمند سی تاچ

شما با داشتن پنل هوشمند در واقع یک نمایشگر بزرگ لمسی را دارید که میتوانید در کسب کار های مختلف از جمله آموزش،برپایی انواع سمینارو ارائه انواع طرح و محتوا با جزئیات بالا برای مشتریان ازآن استفاده کنید. و تاثیر این فناوری جذاب را در کسب‌وکار خود ببینید به‌طوری‌که افراد با اشتیاق بیشتری به کلاس اموزش یا جلسات شما بیایند.

تفاوت پنل هوشمند (IFPD) و برد هوشمند (IWB)

به‌طورکلی IFPD مخفف یک نمایشگر تخت لمسی هست که نوع پیش رفته تخته‌های سفید لمسی IWB هست. IWB یک تخته وایت برد لمسی هست که  با استفاده از این می‌توانید بر روی محتوای دیجیتالی کامپیوتر که از پروژکتور روی آن تابانده می‌شود تغییرات اعمال کنید.

تفاوت پنل هوشمند با برد هوشمند
تفاوت پنل هوشمند با برد هوشمند

این در حالی است که پنل هوشمند خود دارای صفحه‌نمایش و سیستم‌عامل هست و مانند یک تبلت غول‌پیکر عمل می‌کند.

پنل هوشمند، نمایشگر لمسی مناسب برای ارائه مطالب در اتاق کنفرانس شرکت‌های مدرن است

مدیران امروزه به اتاق‌های جلسات و کار گروهی برای پیش برد اهداف خود اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند به همین ترتیب نسل جدید تکنولوژی حدود نیم دهه هست که بر روی اتاق کنفرانس و سالن‌های اجتماعات تمرکز می‌کند. تا روشی که افراد جلسات را برگزار می‌کنند کارآمدتر و هیجان‌انگیزتر باشد. پس برای برگزاری چنین جلساتی نیاز به تحول بزرگ داریم و این تحول نیاز به ابزار و تکنولوژی مخصوص خود را دارد که پنل هوشمند به فناوری مخصوص برای این منظور است.

 

کاربرد پنل هوشمند IFPD

نمایشگرهای صفحه لمسی (پنل هوشمند) به شما این امکان را می‌دهد که جلسات و سخنرانی‌های خود را با آزادی و راحتی که تیم شما برای انجام کار خود به بهترین شکل ممکن نیاز دارد، برگزار کنید که در ایران محصول با نام پنل هوشمند سی تاچ معروف شده است.

پنل هوشمند سی تاچ با صفحه‌نمایش باکیفیت (۴k) ،زاویه دید گسترده، امکان لمس ۲۰ نقطه هم‌زمان به زیبایی نیازهای یک اتاق کنفرانس برای برگزاری جلسات فراهم می‌کند تاحدی‌که امکان نوشتار با دست خطی طبیعی را به شما می‌دهد پنل هوشمند سی تاچ امکانات ارتباطی فراوانی جهت مشارکت بهتر در ارائه طرح‌ها در جلسات را فراهم می‌کند که تاکنون نظیر آن وجود نداشته است.

چرا انتخاب پنل هوشمند از پروژکتور و تخته وایت برد بهتر است؟

به‌طورکلی پنل هوشمند عملکرد بهتری نسبت به سایر سیستم‌های قدیم دارد. به‌عنوان‌مثال پنل‌های هوشمند از کیفیت صفحه‌نمایش بالاتری (۴K) ، صفحه لمسی چندکاربره، سیستم‌عامل (اندروید یا ویندوز)  و نرم‌افزارهای موردنیاز، امکان نصب نرم‌افزار دلخواه و دارای امکاناتی از جمله فضای ابری برای ذخیره و اشتراک اطلاعات یا امکان ورود به سیستم از هر نقطه‌ای برخوردار هستند.

کیفیت صفحه‌نمایش (۴K)

کیفیت صفحه‌نمایش پنل‌های هوشمند به‌مراتب از تمامی ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار بهتر است. اکثر پنل‌های هوشمند از کیفیت نمایش (۴k) برخوردار هستند که بدون توجه به نور محیط تصاویر را باکیفیت و وضوح بالا نمایش می‌دهد، همچنین به دلیل زاویه گسترده صفحه‌نمایش امکان برگزاری کلاس یا جلسات با شرکت‌کنندگان بیشتر مقدور می‌شود.

کیفیت صفحه و شدت نور به‌کاررفته در پنل‌های هوشمند به صورتی بهینه شه است که حتی اگر تصویر ایجاد توسط پنل‌های هوشمند از ویدئو پروژکتور کوچک‌تر باشد باز توسط بینندگان بهتر دیده می‌شود. همچنین پنل‌های هوشمند به دلیل ثابت بودن صفحه‌نمایش و صفحه لمسی با تغییر مکان نیازی به کالیبراسیون مجدد ندارد.

نرم‌افزارهای داخلی پنل هوشمند

پروژکتورها معمولاً یک سخت‌افزار پخش‌کننده تصاویر هستند و برای نمایش نیاز به اتصال کامپیوتر یا دستگاه دوم را دارند و امکانات نرم‌افزار آن‌ها در حد ساده‌ترین نوع تلویزیون‌ها می‌باشد. اگر امروزه ویدئو پروژکتورهای هوشمند نیز وارد بازار شده‌اند اما پیشرفته‌ترین نوع ویدئو پروژکتورها  توان رقابت در مقابل ساده‌ترین پنل‌های هوشمند را ندارند.

اما پنل‌های هوشمند معمولاً دارای یک سیستم‌عامل پیش‌فرض اندرویدی هستند و امکانات نرم‌افزاری از جمله نرم‌افزار تخته هوشمند، نرم‌افزارهای آفیس، مرورگر و نرم‌افزارهای مالتی اسکرین را دارا هستند همچنین با ارتقا سخت‌افزاری این پنل‌ها می‌توان آنها را به یک تبلت ویندوزی در ابعاد بزرگ تبدیل کرد.

نحوه اتصال

باوجوداینکه امروزه پروژکتورهایی آمده‌اند که از وای‌فای و بلوتوث  برای دریافت تصویر از کامپیوتر استفاده می‌کنند اما اکثر پروژکتور برای اتصال محدود به کابل هستند. یا باید سیستمی برای انتقال تصویر مانند دانگل‌های انتقال تصویر تهیه شوند تا به‌صورت بی‌سیم ارتباط برقرار شود.

اما در پنل‌های هوشمند شما با استفاده از انواع ارتباط بی‌سیم و با سیم به‌صورت مستقیم و یا در شبکه از یک یا چند سیستم به‌صورت هم‌زمان انتقال تصویر و تاچ را داشته باشید. می‌توانید چند تصویر از چند لب تاب را روی پنل هوشمند نمایش دهید یا تصویر برد هوشمند را روی دستگاه خود نمایش دهید و ایده‌های خود را به آن اضافه کنید.

پنل‌های هوشمند All in one

 

شما با داشتن پنل هوشمند بدون نیاز به دستگاه دیگر علاوه بر اجرای تمامی نرم‌افزارها تحت سیستم‌عامل‌های مختلف فضایی برای نوشتار مانند یک تخته وایت برد را دارید که می‌توانید روی تخته، عکس، اسناد، فیلم نوشتار روان داشته باشید.

استفاده از پنل‌های هوشمند تمام آنچه را که برای برقراری یک جلسه یا گردهمایی لازم است را به‌صورت کاربر پسندانه در اختیار افراد قرار می‌دهد و کلاس‌های درس را به محلی جذاب‌تر برای یادگیری دانش‌آموزان تبدیل می‌کند.

در ادامه به اهمیت استفاده از پنل های هوشمند در کسب کار شما می پردازیم.

پنل‌های هوشمند سی تاچ چگونه بازدهی جلسات کاری را بهبود می‌بخشند؟

فرایندهای کاری در شرکت‌ها به‌سرعت در حال تغییر است شرکتی می‌تواند برتری خود را حفظ کند که با تغییرات همراه باشد و بتواند سرعت کار تیمی خود را روزبه‌روز افزایش دهد. برای این کار لازمه تا جلسات متعدد با سرعت بالا بدون اتلاف وقت انجام شود که این امر با استفاده از پنل‌های هوشمند انجام می‌شود. در اینجا به چند مورد از مزایای استفاده از پنل هوشمند به‌جای سیستم‌های دیگر اشاره می‌کنیم:

را اندازی سریع‌تر

  1. به هیچ کابل اتصال و پروژکتور نیاز ندارند
  2. تعداد زیادی درگاه روی پنل هوشمند سی تاچ موجود است که شامل تعدادی پورت USB می‌شود
  3. گزینه‌های زیادی برای ارتباط با دستگاه پیشروی کاربر قرار می‌دهد

پنل‌های هوشمند به سالن اجتماعات شرکت شما زیبایی می‌بخشد.

امروزه در طراحی و چیدمان  دفاتر اداری محیط پویا اولویت دارد. چیدمان دفاتری که پویا هستند می‌توانند با نیاز کاربران تغییر کنند، مانند اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های اجتماعات

پنل‌های هوشمند می‌توانند به‌راحتی با تغییر دکور و محیط کار جابه‌جا شوند و از نقطه‌به‌نقطه‌ای دیگر به‌آسانی نصب شود حی  در صورت تهیه پایه چرخ‌دار می‌توانید به‌راحتی از اتاقی به اتاق دیگر آن را جابه‌جا کنید

مانیتور لمسی در اتاق کنفرانس

فناوری مناسب برای اتاق فکر

استفاده از پروژکتورهای قدیمی در اتاق‌های کوچک همواره سختی‌هایی را در پیش داشت. پنل‌های هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای کوچک و بزرک در استفاده از آن تأثیری ندارند. گاهی کارهای تیمی نیاز به یک فضای کوچک و بسته برای هم فکری دارد.

IFPD امکان همکاری بسیار کارآمد را در هر فضایی با هراندازه فراهم می‌کند. شرکت‌کنندگان به‌راحتی با یکدیگر یا با محیط بیرون ارتباط برقرار می‌کنند و نتیجه را جمع‌آوری کنند.

همه افراد در اتاق می‌توانند صفحه نمایش را ببینند

زاویه دید، روشنایی و کیفیت تصویر (پیکسل) هلی پنل هوشمند به‌گونه‌ای بهینه‌سازی‌شده‌اند که حتی در اتاق‌های کوچک به دلیل نزدیک بودن افراد به صفحه‌نمایش یا قرارگرفتن در موقعیت بد اتاق دید نامناسب نداشته باشد. بتوانند با وضوح بالا و خوانا اطلاعات را ببینند.

همه بیشتر متمرکز هستند

شرکت‌کنندگان در جلسه نگران یادداشت‌برداری نخواهند بود. آنها می‌توانند در زمان واقعی بر روی ارائه یا محتوا تمرکز کنند زیرا همه چیز به طور خودکار ذخیره می‌شود تا بعداً به آنها دسترسی داشته باشند.

حواس‌پرتی کمتر است. وقتی همه می‌دانند جلسه برای مشاهده بعدی ضبط می‌شود، دیگر نیازی به گرفتن عکس از صفحه‌نمایش با تلفن همراه خود نیست. بعداً از کل جلسه با صدا و تصویر باکیفیت و همچنین افکت‌های قابل‌برنامه‌ریزی استفاده می‌کنند.

ابزارهای حاشیه‌نویسی، حاشیه‌نویسی محتوا را آسان می‌کنند، یعنی سطوح بالاتری از تعامل در طول جلسات.

پخش آسان و به‌اشتراک‌گذاری محتوا به معنای محیط جلسه بهتر و پویاتر است که شرکت‌کنندگان را درگیر می‌کند و آنها را متمرکز نگه می‌دارد.

این دستگاه‌ها بدون حافظه بافر هستند و بدون تأخیر  عمل می‌کند در نتیجه حواس‌پرتی کمتری ایجاد می‌کنند

ارائه و اشتراک‌گذاری آسان‌تر است

نمایشگر لمسی (IFPD) به شما امکان می‌دهد جلسات و سخنرانی‌های خود را با آزادی و راحتی باورنکردنی اجرا کنید. تجربه به‌اشتراک‌گذاری محتوا آسان و شهودی است و بسیاری از موانع رایج برای همکاری خوب را از بین می‌برد.

بلندگوی اصلی به لپ تاپ ثابت متصل نیست.

شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی مطالب را به اشتراک بگذارند.

مطالب را می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی حاشیه‌نویسی کرد.

اتصال بی‌سیم

قابلیت کشیدن و رهاکردن

با افزود  فناوری قدرتمند ops این امکان را برای مدیران جلسه فراهم می‌کند. که در یک‌زمان چندین نرم‌افزار تخصصی  را اجرا کنند و در میان بحث‌ها به آنها اشاره کنند.

چرا شرکت‌های فناوری اطلاعات پنل هوشمند سی تاچ را انتخاب می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد پنل‌هایی هوشمند جلسات شرکت‌ها را بهتر برگزار می‌کند اما در پشت این صفحه‌نمایش امکانات سخت‌افزاری قابل ارتقا وجود دارد. که متخصصان بخش فناوری اطلاعات  می‌توانند نهایت استفاده از مزایا را داشته باشند. و با اطمینان بهتری نسبت به عملکرد دستگاه جلسات خود را برنامه‌ریزی کنند.

 

زمان آن‌ها برای کارهای مهم‌تر آزاد شده است

پنل‌های هوشمند عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های ویدئو پروژکتور دارند در نتیجه هزینه و زمان برای تعمیرات به‌شدت کاهش‌یافته است.

طراحی ساده و ظریف به معنای قطعات کمتری برای تمیزکردن و نگهداری است. زمانی که قبلاً برای تمیزکردن و نگهداری صرف می‌شد اکنون آزاد شده است

زمانی که پیش‌تر برای کالیبراسیون بردهای هوشمند قدیمی (IWB) صرف می‌شد با ورود پنل‌های هوشمند بی‌نیاز به کالیبره کردن آزاد شد.

۲.در برنامه روزانه آنها دردسر کمتری وجود دارد

تنظیم و سفارشی‌سازی محیط نرم‌افزاری پنل هوشمند از جمله مزایایی برای برقرار جلسه در روزهای پرمشغله است چرا که با این کار سریع‌تر و جلسات اضطراری برگزار می‌شود.

به نظر شما چرا مدیران فناوری اطلاعات مدارس نمایشگرهای لمسی سی تاچ  را دوست دارند:

۱۰ دلیل که مدیران فناوری اطلاعات علاقه‌مند  نمایشگرهای لمسی سی تاچ  هستند

مدیران  از تمام مزایایی که کارمندان، مشتریان و فروشندگان خود از آن بهره می‌برند، دررابطه‌با افزایش همکاری و ارتباطات قدردانی خواهند کرد. اما فراتر از آن، آنها به تصویر بزرگ توجه کرده‌اند و همچنین از مزایای عظیم پیاده‌سازی پنل هوشمند در محیط کار قدردانی خواهند کرد. این شامل:

۱. صرفه جویی در هزینه

پنل‌های هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمک به‌صرفه جویی کاربران در استفاده از این محصول می‌کند به‌عنوان‌مثال نصب آن روی دیوار بسیار ساده است نیاز به زیرساخت خاص مانند ویدئو وال ندارد، و مانند ویدئو پروژکتور و برد هوشمند نیاز به نصاب متخصص جهت نصب دستگاه به سقف داکت کشی و.. نیست.بلکه راه اندازی دستگاه مانند یک تلویزیون ساده و راحت است.

علاوه موارد بالا، به‌عنوان یک نمایشگر یکپارچه اداری برای نمایش طیف وسیعی از نرم‌افزارها کاربردی که از قبل در محیط آن اداره استفاده می‌شد مناسب است.

۲. امنیت عالی

پنل‌های هوشمند بر روی یک پلتفرم ایمن ساخته شده‌اند که به مهم‌ترین نگرانی‌های امنیتی امروزی پاسخ می‌دهد. از جمله ویژگی‌های امنیتی پنل هوشمند سی تاچ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

احراز هویت بیومتریک

احراز هویت چندعاملی

ورود تک‌کاربره

۳. افزایش حریم خصوصی

پنل هوشمند طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌دهد، از جمله مواردی که از دارایی‌های تجاری و همچنین حریم خصوصی شرکت‌کنندگان محافظت می‌کند.

۴. نوآوری قرن بیست و یکم

پنل هوشمند فرهنگ همکاری و مشارکت و نوآوری  را ایجاد می‌کند، چیزی که شرکت‌ها برای بقا در عصر تکنولوژی بیش‌ازپیش به آن احتیاج دارند.

۵.بازگشت سرمایه

پنل‌های هوشمند برند سی تاچ راه‌حل‌هایی را برای کاهش هزینه شرکت‌های درحال‌رشد پیشنهاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال ساخت محتوا آموزشی با یک صفحه‌نمایش بزرگ و لمسی افراد زیادی را برای تهیه این نوع محتوا تشویق می‌کند، علاوه بر این عمر بالای دستگاه کاهش محدودیت‌های آن نسبت به تجهیزات نسل قدیمی مدیران مجموعه را نسبت به بازگشت هزینه خرید این محصول  متقاعد می‌کند.

سؤالات متداول در خصوص پنل‌های هوشمند سی تاچ

آیا پنل هوشمند همان مانیتور یا نمایشگر لمسی است؟

پنل هوشمند نوع پیشرفته یک نمایشگر لمسی هست که امکانات آن بسته به نوع برند و مدل با یکدیگر متفاوت هست.

تفاوت بین یک برد هوشند و پروژکتور و یک نمایشگر لمسی در چیست؟

نمایشگر لمسی دارای یک صفحه نمایش LED با کیفیت ۴K است و نیازی به پروژکتور ندارد.بنابراین راحت تر است.

پنل هوشمند اتاق کنفرانس، اصطلاحات، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

پنل هوشمند در اتاق کنفرانس
پنل هوشمند در اتاق کنفرانس

تخته هوشمند، برد هوشمند

تخته‌های سفیدی که امکان همکاری درجات مختلف را فراهم می‌کند. برد هوشمند همچنین می‌توانند کنفرانس ویدئویی، سطوح بالاتر امنیت و حتی گزینه‌های بیشتری برای راه‌حل‌ها و نرم‌افزارهای همکاری را مدیریت کنند.

مدل‌های قدیمی تر برای ارائه در جلسات  عالی هستند. اما مدل‌های نسل امروز قابلیت حمل مبتنی برابر و امنیت در سطح سازمانی را اضافه می‌کنند. این مدل‌های جدید برای اتاق جلسه ضروری‌تر می‌شوند – فقط به این دلیل که همکاری بهتری را امکان‌پذیر می‌کنند.

همچنین یک وایت برد است که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از نرم‌افزار نصب شده بر روی لپ‌تاپ خود، ارائه دهد. سازمان‌هایی که برای ارتقا یا سیستم‌های جدید خرید می‌کنند، از مزایای انتخاب مدل‌های بهتر و تعاملی‌تر ساخته شده برای امنیت، قابلیت حمل و سازگاری در سطح قرن بیست و یکم برخوردارند.

پنل هوشمند

پنل های هوشمند تعاملی راه حل هایی برای نمایش دفتر هستند که همکاری (از جمله همکاری از راه دور) را در جلو و مرکز عملکرد خود قرار می دهند. امنیت قوی‌تر است، لوازم جانبی با عملکرد بالاتر برای همکاری بیشتر در طول جلسات قدرت و حتی تجربه‌های ویدیو کنفرانس بسیار جذاب‌تر وجود دارد.

نمایشگرهای لمسی نه تنها به طرز باورنکردنی از همکاری حمایت می کنند، بلکه از نظر زیبایی نیز دلپذیر هستند. صفحه نمایش های لمسی بزرگ باریک و جذاب هستند و می توان آنها را به راحتی مانند تلویزیون روی دیوار نصب کرد.

اصطلاحات دیگری که می‌توانند به‌جای وایت برد هوشمند استفاده شوند

تخته الکترونیکی

تخته هوشمند

برد هوشمند

تلویزیون لمسی

پروژکتور لمسی

پروژکتورهای لمسی که با استفاده از سنسورهای نصب شده روی آن  امکان همکاری با پروژکتور را در اتاق جلسه فراهم می‌کنند.

وایت برد لمسی  (برد هوشمند)

تخته لمسی (IWB) یک تخته سفید است که شما می‌توانید تصویری که توسط پروژکتور روی آن ایجاد شده را لمس کنید و به این صورت کنترل کامپیوتر خود را برای تدریس و ارائه جلسات بر عهده می‌گیرید. با استفاده از نرم‌افزارهای نوشتار مانند یک تخته معمولی روی آن با قلم‌ها و رنگ‌های متنوع  بنویسید

بحث نهایی

باتوجه‌به مطالب نوشته شده در مقاله بالا به‌وضوح دریافت می‌شود که استفاده از یک نمایشگر لمسی (پنل هوشمند) می‌تواند کسب‌وکار شما را  به طرق مختلف بهبود بخشد. از آموزش آنلاین در خانه یا جلسات کاری گرفته تا ایجاد یک استودیو آموزشی یا مدرسه آنلاین به‌عنوان ابزاری مهم و تکنولوژی به‌روز و قابل‌اطمینان شما را نسبت به رقبا متفاوت می‌سازد.

 

احتمالا مایل به بررسی این موارد نیز هستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *